Saturday, November 27, 2010

cErItA LuCu DiSeBaLiK mEmAnCiNg..

agak dh lme aku x update kan..ok la..aku d byk citer nk d kongsi but aku xtau la smpat ke x nk tulis arini sumenyer..hihiihhih...
aku nk mulekan dgn citer aku g mancing pd 14 november aritu..(mzti citer ni dh lapuk tp ape aku kesah kan).
pd aritu abah,aku n adek laki msok pertandingan memancing kt seksyen 7,shah alam tu just ske2 utk mngisi mse lapang..(almaklum la cuti sem dh bermule).pkol 4 pg aku dh bgn nk pegi sne utk cop tmpat (b4 kne rampas oleh pemncing lain)..mngntuk pon aku bgn gak sbb aku dh lme giler kot xmncing..lg arapan la kan aku utk mncing kt segamat uh..mmg xdptnyer (mne d tmpat nk mncing pon..longkang pon ikan xnk idop)..lau korg nk tau pertandingan uh start pkol 10pg..punyer la lame aku nk tgu..smentara nk tgu uh aku pon g la minum2 kt kedai mamak yg berdekatan..cam dh merepek je aku ni..

ok!!straigth to d topic..pg pkol 10 uh dh start n adek aku yg kecik uh(8THN) msok pertandingan mewarna n die dpt tmpat yg kedue..actually ade cerita di sebaliknyer..sbnrnyer mak aku rushing nk dtg tmpt uh sbb adek aku ni beria2 nk masok mewarna uh..smpi2 jew tros turunkan adek aku utk pendaftaran..ttibe abg pengacara uh tarik je adek aku msok b4 tnyer pape..after dh hmpir abes mewarna,ttibe aku n adek aku tercengang dgr pengacara uh ckp "NI ADALAH ACARA MEWARNA KATEGORI 6THN KEBAWAH"..mmg kiteorg tahan gelak giler2 la smpi la abes mende alah uh..WAKAKAKAKA..ble dh blek umah aku citer la kt family aku sume tergelak xigt dunie..mmg pling lucu pna kiteorg kne..



ni lah adek aku uh..mule2 plik gak tgk die lg besar dr bdak2 len..upenyer tersalah msok kategori..(hahahhahha)


ni plak hasil mewarna adek aku..boleh la dpt tmpt ke2 dr xd..
hihihihihi



 ni umpan yg aku pki..cacing idop..(mmg la idop xkan mati lak,lau mati ikan pon xnk)
bygkan korg pegang cacing ni n ltak kat mata kail..hahhaha



 ni nme die cengkerik..yg ni jew aku geli nk pgg sbb die asyik nk mlompat je keje..
(smpi aku termelatah2 kt sne)


my daddy...gaye seorg pemancing..
ensemnyer ayah aku sorg ni..(poyo lak)


gaye seorg pemancing wanita..
(ni lg la poyo)..ikan pon xdtg..



ni pling aku ske..adiah yg kami dpt..(hamper,vacuum n peti ais)
adiah hasil mnunggu cabutan bertuah..hihih
D CERITA LUCU TTG PETI AIS UH..
cbe korg pkir cmne kami nk bwk balik adiah peti ais uh??
mzti plikkan sbb mmg xmuat nk msok dlm kete SAGA abah..nseb bek la kete kembara mak aku yg aku sll pinjam uh muat..ble dh masok bnde uh jd penoh la kete kembara aku tu n tmpat pmandu mnjadi kecik..yg leh muat tmpat uh aku sorg jela..kowg bygkan kowg bwk peti ais yg pnoh d sblh kiri n korg mmg xnmpk bleh kiri n blkg lgsg..MCAM XGILER LAK AKU BAWAK KETE UH..
gementar aku bwk time uh dr shah alam ke subang..
smpi2 je umah aku pon trun n pling DASYATNYER aku pasan tayar kete uh pancit..terkejot aku(dh mcm muke brok dh)..nseb bek la tayar uh xpecah time aku nga drive..lau x ntah ape nk jd..

aku xtau la lucu ke x citer aku ni tp thx pd kowg yg sudi bce wlupon xklakar kan..

No comments:

Post a Comment